Tuesday, June 24, 2008

Jaanipäev


"Kui kord käes on jälle jaanipäev siis tuleb armastus ja mu juurde jääb..."


Jaan, jõul, jaan, jõul... Nii see käib. Seekord siis jaan jälle käes. Kummaline kuidas me liigitame, lahterdame, poolitame ja silbitame. Jaanil võtame vorstid ja läheme mättale mängimaie...


Jõul, talvine pööripäev on minu jaoks Jeesuse sünnipäev, puhas kristlik pidupäev. Jaan seevastu nii paganlik kui olla saab. Tuli, laulud... Kirikus on püütud küll mingi lugu ka selleks päeaks leida aga siiski ...


Meie pere jaanipidu peeti juba kärsitult pühapäeval. Kes see jõuab siis oodata. Tegime tuld, laulsime, mängisime jalgpalli...
Eile, õigel jaanilaupäeval, kui teised kõik juba (veel) oimetud olid, käisin mina metsas sõnajalaõit otsimas (st. Uduvere kabeli taga metsas, vööni märg ja kohati eksinud ka :-))
Leidnud õie(d), kütsin endale sauna, tegin kaseokstest viha ja käisin jaanilaupäeva saunas. Kui juba hämaraks kiskus, tegin omale oma päris jaanipäeva lõkke aga siis tulid mulle kaaslased, kes arvasid, et minu lõkkel võiks kena olla mõni vorst ikka praadida... Üks ja sama ei saa olla lõke ja söed... On KAS lõke VÕI söed... kompromissina oli kõigepealt ilus lõke ja siis söed... ühesõnaga "Georgi" lõkkesse puid juurde ei toonud :-)
...nüüd siis jõuluni jälle...

No comments: